Tıkanmak..

10 Kas

-Cenk Ç. Özkömür-

 “yaşadım bir su gibi, eriyerek
köpek havlamaları gibi.
çınlıyorum da, kimsesiz çocukların uykuya geçmeleri nasıl çınlarsa;
sonsuz ve mutsuz olanı duyuyorum yalnız.”

mehmet taner

aynı melodiyi, günlerdir tekrarlıyorum.
‘belli’ konuları düşünürken, geliyor aklıma. ne olduğunu sorsalar, bilemem. kimin bestesi bu, hatırlayamam kesinlikle.

nedenini, bilebilsem keşke..

*

bulmalıydım: düşündüm, üzerine kafa yordum.
ne zaman, tıkansa düşüncelerim; imdadıma yetişen, bu şarkı.

*

problemimin hayatla olduğuna inanıyorum.
‘inanmak’ kelimesi, ruhuma aykırı gelmeye başladı. satırlarda bile beni rahatsız eder oldu.
problemin, mekân ile ilişkilendirilmesi, kaçmak sayılabilir. şu söylediklerimi anlayabilecek tek kişi yok: çevremde falan değil, hiçbir yerde.

*

bir şeylere inanamamak, ne kötü.
kişi, nesne, kitap ve saire.
tıkanıyorum sürekli: tıkandıkça da aynı şarkı, kovalıyor beni.

*

geçenlerde, yorgundum.
yorulduğumu, nâdiren düşünüyorum.

kafam çok karışıktı. eve, kestirmeden gidemeyecek kadar yorgundum.
düz yoldan, herkesin bildiği yoldan gittim.
karmaşık değildi: sâde ve basit.
herkesin yaptığı şeyler gibi.

*

kolay’ı yaşamanın ne olduğunu bilmiyorum. yaşam, tercihler: yaşamım, benim tercihlerimden oluşuyor.
kolay’ı tercih etmek, yaşadığıma ve yaşadıklarıma bile inanmamama yol açacak.

*

sınırları koymalı: ufkunu bağlayan şeyden kaçacaksın.. iş, kitap, aile..
hattâ, kadın.

*

kadın, hayâl kuramıyor. kadının kendisi, bir hayâl.

erkek ise, gerçek.

hayat, gerçek değil. hayatın, gerçeklerle ilgisi yok.

kadın, hayata tutunabiliyor. boş yere değil: erkek, çuvallıyor.

*

terk etmek, öldürmek gibidir.
doğru: erkek, terk eder. ve kadın, ölüdür.
maktûl, kadındır. kâtil, erkek.
maktûl yok olur.
kâtil ise, her gün ölür.

*

nerede tıkandığımı buldum.

bach!..
yine hayatımı kurtardın..

Bir Cevap Yazın

