oyun

3 Haz

-Cenk Ç. ÖZKÖMÜR-

“dünya, yanlış anlamalar üzerine döner.”

baudelaire

gece yarısına iki dakika kaldı.

canım biraz sıkkındı: patron’la kavga etmiştim. bir patron ne işe yarar, biliyor musunuz? zaten yapacağın bir işi, küfrederek yapmana yarar. başka bir şeye değil. o manâsız yere de zihnimi biraz olsun boşaltmak için gittim. garson, sandalyeye oturduğum an, tepemdeydi. kıyafeti dikkatimi çekti. beauvoir’dan ödünç aldığım ifadeyle söyleyeyim: garson, ‘hukukî olarak’ erkekti. siparişi düşünmek için zaman istemedim yine de, iki kez muhatap olmak istemiyordum. siparişimi verdim, teşekkür ettim; gitti.

sabahın köründe aradı beni: ses tonundan, hiç uyumadığı sonucunu çıkarttım; kavga etmek hâricinde iletişim kuramıyormuşuz, böyle söyledi. ‘iyi ya işte!’ diyecek oldum, diyemedim. pişman oldum ama artık geçmişti, yapacak bir şey yoktu. canımı sıkan, patronla ettiğim kavga falan değildi aslında: bu kesin.

hep aynı terâne: bu, her kadında var. anlaşamıyormuşuz!.. anlaşmak derdinde olan kim: kıpırtı arıyorum sadece. bir kıpırtı. bir hareket. sesinde olmasa da, gözlerinde göreyim.. hissederim, eminim.

*

her erkek, henüz oyun’un başında iken, beraber olduğu kadına, günün birinde ona ‘her şeyi yanlış anladığını’ söyleyebileceğini hatırlatmalı. böyle olmalı kadın-erkek ilişkisi.

karşı masadaki kızla konuşayım bari de, kafam ‘gerçekten’ dağılsın, dedim. ne zaman bir kızla tanışmaya teşebbüs edecek olsam, aklıma hep serdar turgut’un çok eski bir yazısındaki o diyalog gelir: “-hi! -why? -why not? -bye!..” kendi kendime gülerim buna; sonra tereddüt etsem de, yine yaparım yapacağımı. bu kez, kız ‘normal’ çıktı, hemen diyaloga geçtik. tanımadığım bir kızla konuşmak, her zaman olduğu gibi, iyi geldi.

*

şimdi, bu kadar zaman sonra beni aradığına göre sıkıntı’da olmalı. o da eski günleri özlüyordur, benim gibi.

şuna inanıyorum: hayatta tek şey olmalı peşine düşeceğin, sorgulayacağın: denemek! ve ben denedim. ama o, oyun’u benden önce bırakmak istedi. bıraktı.

her şey değişti artık: yeni ilişki, bir tarafta; bir ‘tutku’ hâlini almış eski ilişki, diğer tarafta. eski ilişki, hiç gerçekleşmemiş olmalı. bu yüzden tercihe şayan..

geri adım atıp, ona sığınabilirim; ama yapmayacağım!

hayatı boyunca bir kez olsun, sarhoş olup da, bir kadına sığınmamış erkek, eksiktir; biliyorum.

gece yarısına iki dakika kaldı. üşüyorum.

Bir Cevap Yazın

