Son Ses, Schumann!..

9 Haz

-Cenk Ç. ÖZKÖMÜR-

kaldığım otele doğru yürürken, derin düşünceler içerisindeydim. gerçekten. woody allen filminden bir sahne düşünüyordum. sahne, şu: kardan adam yapan çocuklar, havucu kardan adamın burnu değil de, cinsel organının yerine koyup, buna güler. bunu gören ve çocukları oradan kovan bir kadın, çocuklar gider gitmez, eline geçirdiği havuca bakar ve sonrasında, onu keyifle ısırır.

*

iş seyahatleri, bana iyi geliyor mu, bunu bir türlü anlamış değilim. bütün günkü koşuşturmadan sonra, ne bulunduğum şehirle, ne de kaldığım otelin güzel ya da çirkin oluşuyla ilgilenebiliyorum. diğer yandan da, rutin’in dışına çıkmış olmak, fena olmuyor.

yine yoğun bir gündü. bir sürü kişi ile saçma sapan konuşmalar ve saire. şu âna kadar çalıştığım, muhatap olmak zorunda kaldığım kişiler, bana çok şey öğretti. hepsine minnettarım: sâyelerinde insan’a bakışım değişti. anahtarı olmasına rağmen, zile basıp kendine kapı açtıranlarla çalıştım meselâ. ona birisi kapıyı açtığında, tatmin oluyordu herhâlde. hâlbuki, becerip de kapıyı çalsa, bir köpeğe de kapıyı açardık. başkasının saygısını kazanmanın farklı yolları olmalı.

*

odama gittiğimde, rahatlamayı umuyordum. biraz kafa dinlemek; sonra, sâkin bir uyku ve saire. şirket’in bana tek kişilik oda verecek kadar cömert olmadığını tahmin ediyordum ama oda arkadaşımın kim olacağı hakkında hiçbir fikrim yoktu. bu konuda, iyimser olmaya çalışmıştım gün boyu.

altıncı kata çıktım ve en sonunda, odamı buldum. asansörden indiğimde, koridordaki uğultuyu fark ettim ama önemsemedim. odanın kapısını açtığımda, uğultu’nun bir kükremeye dönüştüğüne şahit oldum. bu kadarını gerçekten tahmin edemezdim. bu, ancak benim başıma gelebilecek türden bir şeydi: gövdesi kıldan görünmeyen ve –en az- 150 kiloluk bir adam buldum odamda. evet, ses ondan geliyordu. güldüm. sinirden mi bilmiyorum ama epey güldüm. kendimi tekrar dışarı attım. otelin alt katındaki barda birkaç saat geçirip, sonra odaya gelirim, diye düşündüm.

*

bara girdim, bir masaya oturdum. anlık bir mutluluk peşindeydim. yan masada oturan kadın, yanındaki adamı dinler gibi yaparken bana bakıyordu. adamcağız, alkolün de etkisiyle, gözleri kısılmış bir şekilde kadına bir şeyler anlatıyordu. bir kadın, başka bir erkeği elde etmek, baştan çıkartmak, veya sadece ona bakmak istiyorsa eğer, yanında başka bir erkeğin bulunması onu elbette engellemez. ne yapar, eder ama; istediğini bir şekilde yapar.

*

ben, başka birini kestirmiştim gözüme. epey uzaktaydı oturduğu masa; ama kararlıydım, yanına gidecektim. hemen kalktım ve kıza bir şey içmek isteyip istemediğini sordum; ilgisini çekmiş olmalıyım ki, beni terslemedi. tersleyebilirdi, çünkü, kızın önündeki bardak tamamen doluydu ve benim sorum da gayet saçma kalıyordu bu durumda.

kızla konuşmaya çalıştım. onu neden tercih ettiğimi falan anlattım. hiç ilgilenmiyor gibiydi. bir tarz’ının olduğunu, bunun da benim dikkatimi çektiğini söyledim. bana göre, bir kadına yapılabilecek en güzel iltifat olabilir bu. bir tarz sahibi olmak. kadın’ın diğerlerinden farklı imiş gibi hissetmesi ve saire. mümkünmüş gibi sanki.

söylediklerim karşısında bu kadar kayıtsız kalması, bana tuhaf geldi. diğer kadın da, hâlâ bana bakıyordu. karşısındaki adam, sızma kıvamına yaklaşmıştı. sandalyeden aşağıya giderek kayıyordu. kadın, yerinden kalktı ve bizim masamıza doğru gelmeye başladı. kadını terslemek için birkaç cevap hazırladım zihnimde.

kadın, yanımıza ulaştı ve “kızım, babanın uykusu gelmiş, hadi artık gidelim, dedi. benle ilgili kaçık fantezilere sahipmiş gibi baktığını düşündüğüm kadın, muhabbet etmeye çalıştığım güzel kızın annesi çıkmıştı. ne güzel bir akşamdı bu. beni asıl rahatsız eden ise, anne ve kızın bana karşı kayıtsızlığıydı sanırım.

*

aynı gece, bir şok daha kaldıramayacağımı düşünerek, odama döndüm. odamdaki sevimli şeyi düşünmemeye çalıştım. adam, inatla kükrüyordu. sinirlenmemeye çalıştım. bu kez, kesinlikle uyumam gerekiyordu. mp3 çaların kulaklığını taktım ve schumann açtım. son ses. parça aralarındaki süre, ne kadar da uzundu allahım.

Facebook'ta Paylaş

Bir Cevap Yazın

