Hesap

5 Tem

-Cenk Ç. ÖZKÖMÜR-

“istemek, ıztırap çekmektir.”

dr. nurettin topçu

kendimle baş başa kaldım. ve ızdırap başladı.
beni var eden ızdırap.
*
belki de, “hayat, böyle işte”yi kabul etmeli.
onların umursadıklarına önem veriyor olsaydım, bir şeyler yapmaz mıydım? onların düşündüğü, benim aklıma gelmiyor mu?
ben, onlar gibi görmüyorum hiçbir şeyi. gördüğüm bir şey var ama: o da, onların gözlerinde gördüğüm hırs. beni dehşete düşüren o hırs.
bu hırs, beni susturdu.
sustum. ve yazdım, yine yazdım. çoğunu yırttım yazdıklarımın, azını sundum.
anlamadılar: yazmak, rahatlamak değil; zaruret.


*
olmak, olmaya çalışmak yordu beni, yoruyor: yazdıklarımın tüm ağırlığını hissediyorum omuzlarımda. ayna karşısında, kıyafetime çeki düzen verir gibi oluyorum, cümlelerimi okurken. ellerim titriyor ama bu karalamayı yapmalıyım, diyorum. iç’ten gelen şeyi durdurmaya çabalamıyorum. olmaz, biliyorum.
*
hava karardı yine. yağmur!
damlaların sesiyle karışan ses, bir tanrıça’nın olmalı:
“let me weep over my cruel fate, and that i long for freedom!”
*
herkesin ağzında: tercih kelimesi. hayatım, yaptığım tercihlerden ibaret.
tercih yaptığım için bana kızdılar.
ben üstüne gittim:
tercih yapmak, özgürlük demek değil, yanılıyorsunuz, dedim.
kim sunuyor bunları, kimin seçenekleri, benim aralarından seçtiklerim?
seçenek’i de ben sunuyorsam, özgür olabilirim ancak, dedim.
bana kızdılar. yine. hep soruyorsun, dediler, çok soruyorsun!
ve hep daha fazlasını istiyormuşum.
istediğim için değil, kendileri isteyemedikleri için bana kızıyorlardı aslında. korkuyorlardı.
kendine güvenemeyince, kimseye güvenemez insan. sığınır. sığınmak ile güvenmek farklıdır.
*
o ilâhî ses’e şükretmeli.
ızdırap, beni bekliyor. kendiliğinden.
hiçbirinin konuşmaya hakkı yok, ben giderken.
benden ancak handel hesap sorabilir bugün.

Facebook'ta Paylaş

Bir Cevap Yazın

