teklif..

19 Eki

-Cenk Ç. ÖZKÖMÜR-

“..olmaz mıydı, olmaz mıydı birkaç gün daha bekleseydi!

bana zaman tanısaydı, tüm karanlığı dağıtacaktım.”

dostoyevski

 

teklifim şuydu ona: plansız olalım.

 

bana, bir sonraki adımımızı sordukça, şöyle diyordum: hayır hayır, çok fazla şey düşünmemize gerek yok. plan yapmamız gerekmiyor. gel, tutayım elinden, kimsenin bizi rahatsız etmeyeceği bir kitapçıya gidelim. rastgele öyküler seçelim, bir kenarda okuyalım.

 

*

 

hayatımın anlamsızlığı üzerine düşünmek yerine, herkesin hayatının anlamsızlığı üzerine düşünmek, belki biraz rahatlatacaktır beni. battık ama hep beraber battığımız için sorun yok, demek.. ahlâksızca!..

 

hiçbir şey beklemeyen adamları seviyor kadınlar. kendinden tiksinen adamları, kendine kalmaktan nefret etmiş adamları. neden, bilmiyorum. nasıl bir ilişkimiz olacağını düşünüyorlar ki?

 

merak mı yoksa?..

 

erkeğin kadını bilmesi imkânsız olduğuna göre, bir kadının onu düşürdüğü çaresizliğin de ciddiye alınır bir tarafı olmamalı.

 

kadın, erkek’i arabeskleştiriyor. pasifize edilmek, böyle bir şey işte.

 

*

 

donuk bir biçimde gözlerime bakışı, “evet” demek oluyor; daha doğrusu: “haydi!..” yanıt olumsuz ise, gözlerini kesinlikle kaçırıyor: anlıyorum.

 

*

 

erkek sever. sevgisi düzdür.

 

kadın, merak eder; erkek, bunu sevgi sanır. kadın, ihtiyaç duyar; erkek bunu sevgi sanır. kadın, acır; erkek, bunu sevgi sanır. erkek’te bunlar, bütün oluşturabilir: tutarlıdır. kadın’da bunların hepsi parça parçadır.

 

o da tutarlıdır, belki de.

 

*

 

bir müddet sonra, benle olmak istemeyenlere hak vermeye başladım. haklılar demiyorum, sadece onları anlamaya başladım, diyorum. bir arkadaşım sorardı eskiden, “sen neden böylesin?” diye, ben anlamazdım. aslında, doğru soru buydu belki. bir kalıba sokmak gereksiz, böyle bir kalıp da bilmiyorum. “böyle” işte: kelime bu!..

 

bu, beni kurtarıyor mu?..

 

*

 

ben teklif ettim, o gözlerini kaçırdı. gitti. diğerleri gitti, ama o gitmeseydi. gideceğini biliyordum. gitmeseydi.

 

gitti. kahkahasız kaldım.

 

Bir Cevap Yazın

