ahmet k

26 Kas

-Rüşdü Paşa-

anne, kollarımda, çok hafif. toprak, ne güzel.

ahmet k, vardı. kısa devre yapacağını söyledi, duydum. ahmet k, öldüğünde hiç konuşmadım.

kesişmeler, var. şarkı, yanlış olmaz.

bildiğim hiçbir şey yazmak için uygun değil. ben onları konuşmuyorum. yazar, politikacı, sanatçı, işçi. bunların bir önemi yok. tarz, olmalı. motor, dinamik, aşk, esin, imge, görüntü, şekil, ûslup, yansıma, renk, tutku ve göğüs.

erik de olabilir.

ben, diplomatım. beni diplomat yapan, arada, dışarda, bağlı, olmam, marjda yaşamam. imtiyaz talebi ve gerçekleşmeler. ölüm ile canlılık arasında. hayatın ne olduğunu ise tam olarak bilmiyorum. belki, bir âhlâk problemi. belki, bir baştan çıkartma girişimi. diplomat, kaide olarak, tarafsızdır. vallahî, ne yaparsanız yapın.

hayat bir tekrar oyunu oluyor, oldu. ben bildiklerimi değil yapabildiklerimi yapıyorum. batı, doğu’dan bir ânda koptu. yoksa batı ayrı bir yer değildi. sosyal kurumlar, piyasa ve saire. değiş tokuş hareketi. bunlar önemli değil, önemli olan onların zihinde bıraktığı izler.

hiçbir yere gidemiyorsun. o zaman şunu yazmalı: iz kalmayacak, sen iz bırakmaya çalışıyorsun. burada ne işin var.

vaktin tamam olduğunu söylemeleri, bir olay. korkunç bir olay. aslında değişen birşey yok. bem varoluş olayını bir tragedya olarak görüyorum.

bir kadın, durup dururken, mülkiyeliler birliği’nde bana surat astı. bana bir çocuka davranır gibi davranmadı. yüzümü korudum.

ben de sizden biriyim. onaylayın beni.

sahipsiz çocukların memleketi. ben, sosyal olayların insan dışı olaylar olduğunu londra’da gördüm. yapılar var, insanların tamamen dışında, insanlara rağmen ve insanlara karşı.

nedir bu başımdaki felaket kırk yıldır sefalette bu ahmet, lafına, ne demeli. modernite, ölüm için hazırlık yapanların münin sayılmadığı bir çağdır. beni anlasalardı da birşey değişmezdi. insanların kafa sallamalarının anlamı bana aittir. diyarbakır ve kadın, memleket ve aşk, bu iki şey, ancak dışarıda anlaşılır. batı, büyük ihtimal, bir, kadın, para ve kelime gösterenleri ile görülebilir.

ölmeden önce yapılan herşey yalnızca bir irade beyanıdır. ölüm için nasıl hazırlık yapabilirsin.

diplomat olduğumu anne bilemedi. beni çalışmıyor zannetti. ben, anne’ye o’nu sevdiğimi hiç söylemedim. anne bana o’nu sevdiğimi söylemeyi hiç öğretmedi. beni bir yükten kurtardı, bana bir yük ekledi.

ölmek, en büyük hakarettir. anne, anne!

2 Yanıt to “ahmet k”

  1. DenizZ Meltem 16/11/2011 5:47 pm #

    Bu yalnızca bir düş, düşüş, düşürülüş…
    Sevmek bir nevi öldürmeye teşebbüs! Kendinden kurtulamayan, bir başkasını sevmemeli, hatta bir başkasıyla veya başkalarıyla aynı yerde de olmamalı. Bunların dışındaydım. Bu olanları gördüğümü biliyorum. Gördüklerimi yazmaya başlayalı çok oldu. Hafızam iyi değil, buna benzer bir başka yazı yazmış olabilme ihtimalim hep var! Ve üçüncü dünya savaşı:sosyal düzüşme… O zaman geldiğinde devletlerden değil insanlardan bir felakete maruz kalacakmışız gibi kaçmayı öğreneceğiz.
    Varız ama, varlığa tahammülümüz yok! Göz önünde, birbirimizin gözünün içine dikip gözlerimizi, öldürmek istiyoruz sevdiğimiz, sevmediğimiz herkesi!

    Bir şey var, geceleri ellerimi kenetlediğimde bana çok yakınlaşan o şey… tadını aldığım, hissettiğim fakat tanımlayamadığım bir şey… Birisi belki de, benlik kavramının çekirdeği, yani ruhum olabilir.Onun elini hiç tutmadım. Hiç görmedim etiyle buduyla onu! kanlı canlı oturup kahkaha atmadık. Omzunda hiç ağlamadım. Ona bakıp huzur bu demedim. Bir hiçti! Evet, hiçliğin içinde ve gerçekte hiç olmamış, olmayacak biriyle, kendini onun içinde ararken kaybetmek. Buydu olan. Yalnızsan ve bütün ömrünün bu yalnızlıkla geçecek olduğunu biliyorsan, düşündükçe daha da büyüyor o olmayanın, vücudunda yarattığı sancılar. Onu öldürmek istiyorsun o onlarda. Boğazına sarılıp öpmek ve sonrasında sımsıkı sarılarak kendi vücudunda yok etmek istiyorsun!

    Evet paşa; ölmek bir hakarettir geride kalanlara, ama ölüme karşı çıkmak veya ölünmemesini arzulamaksa ucuz bir korkaklıktır…
    Eline sağlık, sevgiler…

  2. seza 23/11/2011 9:50 pm #

    I saw your soul twice in a long and dark night….I know your soul very good…

Bir Cevap Yazın

