“Camus, ikinci sınıf bir yazar…”

1 Oca

-E. M. Cioran-

Camus’yü okumuştum ve ona özellikle de bana dürüst bir insan gibi geldiği için saygı duyuyordum; yoksa, bence vasat, bir yazar olarak ikinci sınıftı. Bir gün, yayınevinde “Bozulmanın Elkitabı”nı (Precis de la decomposition) okumuş ve bana şöyle dedi: “Şimdi, fikirlerin dolaşımına girmeniz gerekiyor…” “Git işine!” dedim ben de.

O, bana ders verecek, ilkokul öğretmeni kültürüyle, anlayabiliyor musunuz? Birkaç yazar okumuş, felsefe kültüründen hiç nasibini almamış, kalkıyor bana ders veriyor: “şimdi…” sanki küçük bir öğrenciyle konuşuyor. Ben de çektim gittim. Bu, benim için çok aşağılayıcı olmuştu.

Kaynak: eXpress, 1 Temmuz 1995

Bir Cevap Yazın

