asılmaya razıyım

5 Oca


-Rüşdü Paşa-

‘kolay şey değildir mutluluk,

kendimizde bulmak zor,

başka yerde bulmak imkânsız’.

chamfort

asılmaya razıyım, aptal hödük şerefsiz namussuz bir çağda, aptal hödük şerefsiz namussuz insan suretleri ile yaşamaktansa adam gibi asılmaya razıyım, yeterki ip yağlı ve ingiliz olsun, asılmadan bir cümle haykırsam yeter, hepinizin a’sına desem kâfidir, adres doğrudur, yerini bulur, üzerine alınan alıcıdır, benim ne olduğum, neye sahip olduğum, neyi temsil ettiğim mevzuuları ile ilgili olarak, anlatamadım, keşke anlamasalardı, bir de yanlış anladılar,

sağlık, kuvvet, zeka, mizaç, ahlaki karakter, yetişme tarzı, rûya, hayal, tarih, birikim, görülen, felsefe, edebiyat, şiir, iktisat, politika, burç, menzil, silah, ideoloji, doktrin, dergi, açılarından bulunduğum yer doğru yer değil, sabah banka’da banka memuresine günaydın dedim, hayretler içinde baktı, anlamadı, korktu, sexually insecure insanlardan oluşan bir toplumda selâmlama hürriyetimin olmadığını amerikalı’ya nasıl anlatabilirim, selâmlama hürriyetimi her kullanma girişimimde duvara çarptım, batıkent’ten otobüse bindim, biletim yok, ilk yolcuya fazla bilet sahibi olup olmadığını sordum, ne demekse fazla bilet, biletin fazlası neden olsun, bir insan neden fazla bilet sahibi olsun, bunları mı sordular kendilerine, yolcu seslenmedi, yanındakine sordum, yolcunun yanındaki yolcu da seslenmedi, bir diğerine, bir diğerinin yanındakine,  bir önceki gece yarısı batı’dan gelmiştim, batı’da memleketin insanı, garibanı, çıkışsızı, haberi, kebabı, aklıma geldiğinde kötü olmaya başlamıştım, programsız bir şekilde gelmiştim işte, şimdi fazla bilet soruyordum, tık yok, o kadar sayıda kişi, var ya da yok demedi, cevap vermedi, karşımdaki herkesin hayvan olduğuna emin oldum, birden bağırmaya başladım, hayvan olduklarını, her bir tekinin aşağılık bir mal olduğunu haykırdım, bir kadın, mal demeliydim, dayanamadı, benim yerime bir bilet tıklattı, neler söylediğimi, ne kadar bağırdığımı hatırlamıyorum, hazine’nin asansörü sekiz kişilik, içerde en az onbeş kişi var, amerikalı diğer amerikalı’ya usulca, sabret dedi, son yirmidört saat, hazine uzmanlarının asansör kullanmak ehliyetinin olmadığı bir yer, bu topraklar, bir deli tarafından ortaya atılan, bu topraklar, lafı neden bu kadar tuttu, benimsendi, yayıldı, çünkü deli’ye değil delilere bak, manisa çekirdeği ile rakı içen, rakı içerken bir ermeni kızın fotoğrafını seyreden namık bey, ermeni kızın gözlerine bakarken, vatan kavramını icad etti, başlığında vatan kelimesinin geçtiği bir oyun yazdı, step the gas, 1 nisan 1873 günü, kelimeyi ilân etti, aradan bir asır geçtikten sonra bir deli vatan kavramını bu topraklar lafına dönüştürdü, herkesin delilik olayını sevgi ile selâmladığı bir yer bu topraklar, akıllı, yetişkin, insanlar tahammüden delirtiliyor, hayatımda ilk ve son kez kırmız ışıkta geçtim, trafik memuru durdurdu, kırmızı da geçtiğim cümlesini kurdu, kağıtlarımı sordu, bir kart gösterdim, anlamadı, sert çıktı, bu ne dedi, gözlerinin içine baktım, emin bir şekilde, amerikalı olduğumu söyledim, ama çok iyi türkçe konuştuğumu söyledi, bu topraklarda doğduğumu, naturalized amerikalı olduğumu söyledim, memurun gözleri doldu, helâl olsun hemşerim dedi, bir daha geçme, kimse görmedi, yolun açık olsun dedi, işte budur, mesele işte bu, bu topraklarda yabancılar efendidir, yabancı gibi görünenler dahil olmak üzere, yabancılarla çalışanlar, yabancıların memurları, yabancıların hizmetlileri efendi sayılır, geri kalan herkes köledir, kelimenin tam ve hakiki manası ile köle, köle ruhludur, köle olduğunun bilincinde değildir, farkında olmayan köle en iyi köledir, köleliliği kader olarak görür, boğazından bir lokma geçerken duygulanır, yalnızca ötekilerin köle olduğunun farkındadır, öteki kölelere kötü davranır, bir circle olarak kölelik başka tür bir hayat için imkân vermez, yılbaşı programında gülden karaböcek çıktı ekrana, bebek, zarif, türkçe biliyor, kıyafet muhteşem, edası neşe verici, asılmadan önce son dileğim, gülden karaböcek, clk’da olsun, viski bardağımı doldursun, içme demesin, hızlı gitme demesin, kırılsın ellerim, demesin, sürünüyorum, demesin, kaybolalım, celladım mahçup olsun, son sahne bir tabela okuyalım: güle güle.

Bir Cevap Yazın

