güç’ün çekiciliği

18 Şub

-Cenk Ç. ÖZKÖMÜR-

“kadının davranışı, birbirinin karşıtı olan tepkilerden oluşmuştur.

georges bataille”


kız, doğal: dişi, dudağı, konuşması, kelimeleri doğal.

hiçbir zorlama yok. kendiliğindenlik, ona güç veriyor.

yaydığı gücün, farkında bile değil: bu, onu daha da güçlendiriyor. güç’ün kendisinde bu çelişki saklı: ben, bunu onda fark ediyorum.

onu yazarsam, seveceğimi de biliyorum.

yazarak öğrenmek gibi: kopya yazan öğrencilerin, yazarken ezberlemesi gibi ezberlememe neden olacak onu.

bundan eminim ama yine de yazmak istiyorum..

*

yazmak, gerçeğe oturtmak demek: onu, benim gerçeğime oturtmak.

onu yazarken, ona yoğunlaşıyorum.

yoğun ve samimi hisler, her zaman sonuç verir, veriyor.

*

türklerde sonuç almak ya da sonuç verilmesi, bir problem değil: belirsizlik için doğuyorlar, belirsizlik içinde doğuyorlar.

ben, bu kız’da belirsizlik istemiyorum: ilişki, belirsizliği kaldırmayacak, kaldıramayacak kadar sağlam kurulmalı onunla. o kadar ki: bu kızın reddetmesi, beni üzmemeli, üzmez de; şaşırtmamalı ve şaşırtmaz da..

*

birbirimizi yıllardır tanıyormuş gibiyiz: karşımda rahat oturuyor, herhangi bir huzursuzluk belirtisi yok.

mutluluk, sâkinlik, rahatlık, güven ve saire: bunların hepsi, huzur’un içinde. huzur’u onun yüzünde görüyorum, gözlerinde.

ellerimizin arasındaki mesafe, az. ince elleri var: güzel denemez, bakımlı demek bile fazla. eline dokunursam, iyi olmayacak gibi bir his var içimde: tuhaf bir his, açıklayamam, açıklanamaz.

*

konuşurken verdiği es’leri, kendi varlığıma bağlamak istiyorum: sesinin titremesi, kelimeleri dikkatle seçmesi: hepsi; benim, karşısında oluşumdan..

onun varlığıyla ilgilendiğim kadar, benim varlığımla ilgilenmesini umuyorum. beni anlasın, demek değil bu.

*

gülüşüne engel olamıyor.

gülüşünü sevdim, seviyorum. gülüşüne engel olamayışını, daha da çok.

doğallık, her zaman gâlip geliyor: doğallık, en büyük silâh.

silâh olarak kullanmazsa eğer, doğallığı, bütün kusurlarını örtecektir ve örtüyor.

*

julia kristeva’nın sözü, olmalı: “kadın, davettir..”

oturuşu, davet: her hareketi, öyle.

*

nereye çağırsa ve ne zaman çağırsa, çağırdığında gitmeliyim, giderim.

böyle düşünüyorum, böyle hissediyorum.

Bir Yanıt to “güç’ün çekiciliği”

  1. DenizZ Meltem 23/02/2011 4:22 pm #

    Cenk Özkömür +Cem Karaca
    Nüans güzel.
    Do notasında 5lisini duymak gibi.
    Rezonans gibi.
    Ankara’nın karanlık silüetinde,
    1970’lerin Cem Karaca’sı gülümser gibi.

Bir Cevap Yazın

