Yüzler ve Sözler

1 Mar

-İbrahim Tenekeci-

Mezartaşı Yontucusu

mezartaşı yontan bir adamın gözleri

miras pay edilirken uykusu gelen

bir çocuk gibi

bomboş bakar dünyaya.

der ki bu şenlikistanda

her şeyin varisi benim adım muamma

kuruyan yüzünüzü ancak ben onarırım

cilt bakım setleri gider boşa

size bembeyaz bir yüz yaparım.

Kör

Körüm ben, aydınlığa karşı kötürüm

umrumda değil gündüzün uzaması

hiç karışmam Tanrı’nın işine

mesela kaç ölçek kırmızı katıyor güle

-gül neyse-

körüm ben, seslerden insan yaparım

dolaşıp dururum gece bekçisi gibi

şart olsun ki

insan burda karanlıktan kuruyor

bana mı bulaştı yoksa,

dünyanın isi.

Mecnun

kusura kalma teselli hazretleri

sana layık bir mürit olamadım besbelli

büyük şehirlerin küçük içinde

dansa kaldırılan utangaç bir kız gibi

buldum bu dünyada kendimi.

ve camları hohlayıp da çizdiğim resimlerden

bir ben kaldım ve sevgilim

suyu ihmal edilmiş fesleğen gibi gitti

gözlerim terledi yolunu gözlemekten.

Sevgili

gökyüzü kapalı ben açık hece

bir dua damlar yapraklarıma

ceylan derisinden bir ezan sesi

gelir ve cilt olur dudaklarıma.

Foto ali

bir vesikalık kestim aynanın içinden

pazar ola ey çünkü ben

yana yatmayan saçları gibi bir insanın

hep şuna inandım,

geciken bir mektup, düşünün sevgilinizden

işte o mektup benim, siz karşımda gülerken

üzüntümdür yüzünüzde patlayan

foto ali ben

falso alırken her şey hayatın karşısında

çoğaltırım sizi hiç üşenmeden.

Dilenci

ey insan sana küstüm çünkü sen beni

birazdan kurşuna dizilecek bir mahkum gibi

bıraktın ve gittin endişe limanında.

ama sorarım, mesela samatyada

kimin bahçesi daha büyük

ölümden.

Cüce

kurban olduğum,

iki ters bir düz örerken insanları

birkaç ilmek daha atsaydın bu fakire

sevaba girerdin ve

olmazdı kimseye hıncım

ama şimdi üç beş santim için

zıplayıp duruyor elim ayağım.

Deli

deli sizsiniz böyle bir çağda

akıllı kaldığınız için.

ben sizin

akla hayale sığmayan yanınızım

siz ki dünyayı üstünüze giyseniz

yine de açıkta kalırsınız çünkü gözleriniz

dipsiz bir ambar sanki.

ah siz,

mezarlıklar müdür olsanız bundan daha iyi

bir koyup hiç almasanız bir tohum gibi

kendinizi toprağa.

Bir Cevap Yazın

