yüzü benzer olanlar aynı müzikten hoşlanır

20 Mar

 -Rüşdü Paşa-

             ‘farklılık gösteren yalnızca benzerliklerdir ve yalnızca farklar birbirine benzer.’

            levi strauss

duygulanma anı, olağandışı bir duygulanma. tam olarak kendin olmak. spinoza’daki zihin ve gövde arasındaki parallellik durumunun sağlanması. 

mutlaka içmeli.  içkiden beklediğim şey: mevcut anı genelleştirmek. olmadı, kendime olan güvenim yerine geldiğinden bir yere basmak. varlık gerçeği ile karşılaşmanın kutlaması.

aklımdakilerle karşılaşmam, beni umutlandırıyor: birşey şey olacak. ödüllendiriliyorum. ödülümü almayı erteliyorum. beni engelleyen şey çocukluğum.

çocuk, sınar.

bilinç, gündüz gördüğümüz rüyadır. kendimi gerçeklik düşüncesi içine kapatmıyorum. bir ihtimal herşeyden yırtabilirim. iç sarsıntılardan, gerçeklerden, olaylardan, kurgulardan şüphe zamanı.

varolmanın yarattığı bir çarpıntı ile kendime geldiğim oluyor. bu dünyada yitirmiş bir insan olarak gelecek zaman dilimine değer vermiyorum. İçinde yaşadığım savaş halini ciddiye almak, başlangıçta yenilmektir. açlık ve soğuk karşısında direnmesini becermiş kızıldereli atalarım aklıma geliyor. hatırladıklarımı töre kelimesi ile ilişkilendiriyorum. atalarımın bıraktıkları yerden başlamıyorum. baştan başlıyorum.

çıkışın imkansızlığına dair inanç, bulunan şeyin aranmaması, haklılığa ilişkin yeni gerekçeler ve başka şeyler sınır duygusu yaratıyor.

sınırın neresi olduğuna ilişkin meraksızlık, kötü.

2 Yanıt to “yüzü benzer olanlar aynı müzikten hoşlanır”

  1. DenizZ Meltem 20/03/2011 7:46 pm #

    varlığın titriyor
    yokluğunsa ince hastalık
    “sınadığım” gözlerin ve parlak gülüşün
    kaldı bende
    biz dört köşede bir kişiydik
    sen; üstüne bilir kişiydin
    kendime acıdığım yerden,
    özlüyorum seni!

  2. DenizZ Meltem 21/03/2011 2:22 pm #

    öyleyse Strauss’a göre bilmek; karşılaştırmanın ürünüdür. Nesneler arası ilişkide bir nesnenin ne olduğu ancak diğeriyle karşılaştırılarak öğrenilir.
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    X, Y’den daha fazla X’ler arasındaki karşılaştırmada farklılık gösterir.
    Aynı gibi görünen iki nesnedeki fark daha objektif bulunur.
    Benzerlik; sonsuz fark çoğunluğunu sözel hafızanın ve dilin başa çıkamayacağı ölçüden, basite indirgeme çabasıdır.
    X ve Y arasında nötr korelasyon vardır,
    X’ler ve Y’lerin kendi aralarında ise; negatif korelasyon vardır.

    Gerçek; farklı nesneleri karşılaştırmaz. Çünkü varoluş biçimi baştan farkla tasarlanmıştır. Göz; aynımsıların üzerinden farklar çıkarmaya meyillidir.

Bir Cevap Yazın

