derûn..

3 Nis

-Cenk ÖZKÖMÜR-

“gençken, bir kadının acısını duyarız;

olgunlaşınca, bütün kadınların..”

cesare pavese

hiçbir şey, başlı başına iyi olamayacağı gibi, başlı başına kötü de değil. schopenhauer, benzer bir lâf ediyordu. sadece bir nokta yok elbette. pavese, beni bir câmi avlusunda çarpmıştı. önemli bir karar verme arifesindeyken.

hep böyle olmaz mı zaten: onu görünce kafanı kaldırmazsın. o, senin baktığın yere gelir. birden. baktığın boşluk, onun gelmesiyle dolar.

*

aşk, iki açıdan da zamansızdır: uygunsuz bir zamanda gelir ve zaman mefhumunu yok eder.

*

mini bir etek. gözlük çerçevesi ile etek, aynı renkte. rujla tamamlanan, dikkat çekici bir ahenk ve zarafet var.

ayrıntı’yı görebilen bir burçtan olduğu âşikâr.

*

her erkek, bir isabelle ister; ama odile’e gider. net. odile ikizler, isabelle boğa olmalı. kadın, ne yapar: fikrim yok. gerçekten hiçbir fikrim yok.

*

aşk, bir ayrı olma durumu.

bir ayrı’lık kuruyoruz âşık olarak.

bir öteki yaratarak, aşk’a gidiyor, öteki ile bir bütünlük kuruyoruz. kendi içinde bir bütünlük. bir’e ulaşma.

bir bütün binâ etmek için, önce ayrı’yı göreceğiz, ayrı’yı tadacağız. ayrılık’ı da.

*

rüyâ’dayım. onun peşinden gidiyorum. kapı, birden yüzüme kapanıyor. takip ederken mütereddidim. kapı, tereddüt ettiğim ân’da kapanıyor. o ân, benim varlığımı onaylayamadığım bir ân oluyor. kaybolmuşum.

*

yazdıklarımdan mesûl değilim. “her yazı yazdığımızda başka birini konuştururuz” diyor deleuze. muhatabınız ben değilim yâni, ey okuyanlar. satırları yazan kişi. satırların kimin tarafından yazıldığının, kime yazıldığının, satırlardan ne anlaşıldığının ve saire, hiçbir önemi yok.

kemerler takılacak, her şey bir ânda bitecek.

*

huzur, önemli. varsın, ismi kaçış olsun. kaçışsa kaçış. huzur için kaçışsa, neden kaçılmasın.. tâ derûna inmeli.

*

birilerini suçlamak, ne iyi gelirdi bana; ama, ben de her kusuru üzerine alan korkaklardanım.

zaten pavese ile de kavgalıyız. bu yıl, benle çok uğraştı. onu affedeceğimi sanmıyorum.

*

umutsuzca sevdiğim için onu çok iyi tanıdığıma inanıyorum. umut, var olmaya başladığında ne olacak peki?

walter benjamin! ölmeseydin de, bunu da cevaplasaydın..

cenkozkomur@gmail.com

Bir Yanıt to “derûn..”

  1. DenizZ Meltem 03/04/2011 1:43 pm #

    Kusur, yeterince üstlenirse, cesarettir.

    Korkaklık; güçle âşikar olunur.

    Gücün olduğu yerde, cesaret, cesaretin olduğu yerde de korkaklık barınmaz.

    Enderûn Sevgiyle…

Bir Cevap Yazın

