İnsanca yanıt verirler bana..

18 Nis

-Niccolo Machiavelli-

Akşam çöktüğünde eve döner ve çalışma odama girerim. Kapı eşiğinde çamurlu, terli iş kıyafetlerimi çıkarır, saray ve malikâne esvaplarımı giyerim, bu ağır giysilerle eski çağların antik saraylarına adım atar ve onlar tarafından hoş karşılanırım, içeride yalnız benim olan yiyeceklerin tadına varırım, ben dünyaya bunun için gelmişim.

Onlarla konuşma cüretini gösterir, eylemlerinin altında yatan nedenleri sorarım, insanca yanıt verirler bana. Ve dört saat boyunca dünyayı unuturum, ne sıkıntıları hatırlarım, ne de yoksulluktan korkarım, ölüm karşısında artık ürpermem: onların dünyasına dalarım.

Kaynak: The Literary Works of Machiavelli, Oxford University Pres, 1961

Bir Cevap Yazın

