asıl şaşırtıcı olan bedendir

11 May

-Rüşdü Paşa-

‘insanlık; binaları, resimleri ve öyküleri aracılığıyla eğer mecbur kalırsa, uygarlıktan sonra hayatta kalmaya hazırlanıyor. Ve herşeyin ötesinde bunu kahkahalar atarak yapıyor’.

walter benjamin

spinoza’nın önerdiği model, beden oldu. spinoza’ya göre, bedenin yapabileceklerini bilemeyiz. yeni ve ilginç. önerilen, bilincin değersizleştirilmesidir. bilinçsiz olanın keşfi, bedenin bilinemeyeninden keşfinden daha az anlamlı değil.

bilinçle iş göremeyenler için rahatlatıcı ve düşündürücü.

enis batur, 58 yaşında olduğunu ve 50 yıldır sigara içtiğini, babasının kalp durması sonucu göçtüğünü, kalp ve sigara ilişkisi konusunda herhangi bir doktora gitmediğini, yeni çıkan, dergide söylüyor, söyledi.

bir söz, imge, bir devrede gizli olarak okunan kitaptan birkaç sayfa, notlar, fotokopi, 1980 öncesinde yayınlanan günlük, haftalık, aylık, hakikat, bizim anadolu gazetesi, necdet sevinç’in divan başlığı altında yazdıkları, abdülkadir billurcu’nun acı gerçekleri, süleyman sürmen’in davası, genç arkadaş, hergün, millet, devlet, bozkurt, türkiye komünizmle mücadele derneği, toprak dergisi, hareket, hisar ile başlayan, mülkiye ile devam eden bir okuma hareketi, hiç de karışık, manasız ve işe yaramaz değil. beden kendi haline bırakıldığında, doğal olarak kendi kendini idare eden hareket, bir anlam kazanır.

bilinç, sonuçları kaydeder. nedenleri bilemez. bilinç, normal olarak bir yanılsama yeridir. kendi haline bırakıldığında yanlış ilişkiler kurar, saçmalar. bilinç, yönlendirilmesi gereken, hakim olunması gereken birşeydir.

bir beden ve bir düşünce, başka beden ve düşünce ile karşılaştığında, bir bütünleşme ya da parçalanma olur, olabilir. bir diğerinden etkilenmeyen beden, düşünce, olabilir, karşılaşma bir sonuç yaratmaz. beden ve düşünce, karmaşık, açıklanamayan yasalar altında ilişki gerçekleştirir. her açıklama, olaydan sonra, oluşturulmuş bir açıklama olarak kalır. kurucu gerçek, bilinemez.

filozof bir masumiyet oluşturmak, ortaya koymak, insanlara göstermek ister. bu, imtiyazlı bir hayat gerektirir. kültür ile uzlaşmaz ve uzlaşması gerekmiyor. problem, zihin ile beden arasında. spinoza, paralelizm , der. paralelizm, zihin ile beden arasında bir nedensellik ilişkisini reddeder ve ikisi arasında bir hiyerarşinin yokluğunu  varsayar.

mesele bir hakimiyet, tek yanlı bir iktidar kurmak değil.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: