Siz aşk nedir bilmezsiniz

19 May

-Charles Bukowski-

Siz aşk nedir bilmezsiniz dedi Bukowski

Ben elli bir yaşındayım bir bakın bana

Genç bir güzele aşığım

Kötü saplandım bu işe ama O’nun da hali kötü

Fakat olacaksa böyle olsun

Kanlarına giriyorum onların ve kurtulamıyorlar benden

Herşeyi deniyorlar kaçmak için

Ama sonunda hep geri dönüyorlar

Hepsi geri dönmüştür bana

Ama gördüğüm bir tanesi dışında

Ağlamıştım ardından

Ama kolay ağlardım o zamanlar

Çocuklar sert içkileri yaklaştırmayın yanıma

Acımasız oluyorum o zaman

Burada oturuyor bütün gece

Bira içebilirim siz hippilerle birlikte

Bu biradan on beş litre içerim ve

Bana mısın demem, su gibi gelir bana

Ama bir defa koklatın sert içkileri

Pencereden dışarı atmaya başlarım insanları

Kim olursa olsun fırlatırım dışarı

Bunu yaptım daha önce

Ama siz aşk nedir bilmezsiniz

Bilmezsiniz çünkü hiç aşık olmamışsınızdır

İşte iş bu kadar basit

Genç bir fıstık buldum şimdi, öyle güzel ki..

Bukowski diyor bana, Bukowski diyor o minicik sesiyle

Bense ne var diyorum

Ama aşk nedir bilmezsiniz siz

Size ne olduğunu anlatıyorum ama dinlemiyorsunuz

Aşk buraya kadar gelip kıçınızı dürtse

Bu odada içinizden birinin ruhu duymaz

Şiir okuma toplantılarının boktan bişey olduğunu düşünürdüm

Bana bak ben elli bir yaşındayım ve çok dolaştım

Boktan diyorsam öyledir

Ama sonra dedim ki kendime Bukowski

Aç kalmak daha boktan

Sonuçta işte buradasın ve hiçbirşey olması gerektiği gibi değil

O adam neydi adı Galway Kimel

Bir dergide resmini gördüm

Yakışıklı bir suratı var ama öğretmen

Tanrım düşünebiliyor musunuz

Eyvah sizler de öğretmensiniz

Size de küfrediyor oluyorum o zaman

Hayır o adamın adını hiç duymadım

Ne de ötekinin, hepsi birer asalak

Belki egom yüzünden artık çok fazla okumuyorum

Ama, şu ünlerini beş altı kitap üstüne

Kuran insanlar var ya,

Hepsi birer asalak

Bukowski diyor bana bu kız

Niçin klasik müzik dinliyorsun bütün gün

Sizi şaşırttım değil mi

Benim gibi kaba ayyaş birisinin

Klasik müzik dinleyeceğini düşünmezdiniz

Brahms, Rachmaninoff, Bartok, Tdeman

Kahretsin burada yazamıyorum

Çok fazla sessiz, çok sayıda ağaç var burada

Şehirleri severim, en uygun yerler benim için

Her sabah koyarım klasik müziğimi

Ve oturup yazı makinemin başına

Bir puro içerim bakın işte böyle

Ve Bukowski derim sen şanslı bir adamsın

Bukowski bu belaların hepsini atlattın

Ve sen şanslı bir adamsın

Ve mavi duman yayılır masamın üstüne

Ve pencereden dışarı Delengpre Caddesi’ne bakarım

Ve derin nefes alır ve yazmaya başlarım

Bukowski işte yaşam budur derim kendi kendime

Yoksul olmak iyidir, basur olmak iyidir, aşık olmak iyidir

Ama siz nasıl birşey olduğunu bilmezsiniz

Sevgilimi görseydiniz ne dediğimi anlardınız

Buraya gelince baştan çıkacağımı düşündüm

Tam böyle olacağını bildi, böyle olacağını bana söylemişti

Allah kahretsin ben elli bir yaşındayım o ise yirmi beşinde

Birbirimize aşığız ve o beni kıskanıyor, Tanrım bu güzel birşey

Buraya gelip baştan çıkarsam, gözlerimi oyacağını söylemişti

Alın işte aşk sizlere

İçinizden hangisi bilir böyle birşeyi

Sizlere birşey söylemeliyim

Öyle adamlarla tanıştım ki hapishanede

Üniversitelere ve şair toplantılarına giden

İnsanlardan çok daha fazla yol-yordam bilen insanlardı

Kan emicidirler onlar, bütün görmek istedikleri

Şairin çorapları kirli midir acaba ya da koltukaltları kokuyo mudur

Ama sizden şunu hatırlamanızı istiyorum

Bu odada yalnız bir tane şair var bu gece

BELKİ DE BU ÜLKEDE YALNIZ BİR TANE ŞAİR VAR BU GECE

O DA BENİM

İçinizden kim biliyor yaşamı, içinizden kim biliyor herhangi birşeyi

Hangi biriniz hayatında işinden kovuldu?

Ya da sevgilisine dayak attı ya da sevgilisinden dayak yedi

Beş defa kovuldum ben Senis and Rocbuck’tan

Kovmuşlar, tekrar kovmuşlardı beni

Otuzbeş yaşındayken tezgahtarlık yapıyordum onlara

Sonra kurabiye çalarken yakalandım

Ben nasıl olduğunu bilirim çünkü ONLARDAN GELİYORUM

Elli bir yaşındayım ve aşığım

Şu gencecik güzel şey diyor ki bana: Bukowski

Ve ne var diyorum, O ise

Sen pisliğin tekisin diyor bana

Ve bebeğim beni anlıyorsun diyorum

Bu dünyadaki tek güzel şey O

Kadın ya da erkek bu tür hareketine katlanacağım tek kimse

Ama siz aşk nedir bilmezsiniz

Hepsi geri döner bana sonunda, her biri geri döner

Yalnız o sözünü ettiğim bir tanesi,

Hani o sözünü ettiğim bir tanesi

Yedi yıl birlikte yaşamıştık, çok içerdik

Bir avuç memur görüyorum ben bu odada

Şair filan yok aranızda, hiç şaşırmadım bu işe

Şiir yazmak için aşık olmak gerekirdi

Ve siz aşık olmak nedir bilmiyorsunuz ki

Sizin derdiniz bu!

Şu ağır içkiden verin biraz bana

Tamam buz istemem güzel

Güzel işte çok güzel böyle

Haydi bakalım gösteriye başlayalım

Ne dediğimi hatırlıyorum

Ama bir tek atacağım yalnızca

Ne de güzel tadı var şu meretin

Haydi uzatmadan bitirelim bu işi

Yalnız bundan sonra kimse durmasın

Açık pencerenin yanında

Bir Cevap Yazın

