ayakta kalmak yanılsaması kadınlar

13 Ağu

-Rüşdü Paşa-

 

                                     çok idealist…ve bu nedenle, zalim.’

                                   dostoyevski

 

kadın yalan söyledi

kadının yalan söylemesi,  haber değildir. kadınların yalan söylesi, kedinin miyavlaması kadar doğaldır ve kendiliğindendir.

kadın yalan söylerken yalan söyediğini bilmez. hatta yalan söylemek istediği için yalan söylüğor bile değildir. kadın sadece konuşur, konuştuklarının bir bölümü gerçek değildir, tasarımdır.

bir kadın hakikat peşinde değildir. hakikat peşinde koşan bir erkeğin yanında olmak isteyebilir. şart değildir.

kadın ruhu

bir kadın ruhundan söz edilebilir mi? derinliği olan, olgunlaşan ve kirlenmekten korkan bir ruh kadın ruhu olabilir mi?

kadınlar, erkeklerin kadın ruhununun inceliklerini anlamadıklarına inanırlar. kadının ‘kadın ruhunun anlaşılması’ talebi, erkeğin dizinin dibinde oturması isteğidir. söylenen şudur: burda otur. gece ben uyurken başımda bekle. kadının erkeke söylediği budur: uyuma!

kadın, erkek tarafından ‘anlaşılmadığını’ söyler. ancak kısıtlayan kendisidir. kadın içgüdüsel olarak erkeki kontrol altında tutar. girişimdir, başarılıdır. ikisi de mümkündür. bütün tarihte yaşanan kontrol teknikleri kadın icadıdır.

kadın seçer erkek terkeder

brezilya kültüründe de japon kültüründe de kadın erkek ilişkileri konusundaki gerçek şudur: daima birlikte olacağı erkeki kadın seçer. bir ilişki bittiğinde ise ilişkiyi bitiren erkektir. ağlayan çok kadın görülür, sevgilisi tarafından terk edildiği için. ağlayan kadın politika yapar. zayıf erkek ağlayan kadına inanır, hayatını mahveder. bir erkeğin kendine yapabileceği en büyük kötülük ağlayan kadına inanmaktır.

kadın hayatı anlamaz. hayatın zorluklarına karşın hazırlıklıdır. kadının hayatla irtibatı somut şeylerdir: ev, çocuklar, güç ve saire. kadınlar duygusal değildirler ve sanata, bilime, düşünceye, ideallere değer vermezler. pragmatiktirler. ellerinden geldiğince çıkarları peşinde koşarlar. maddiyatçıdırlar. kadınların bu özellikleri bazı erkekler tarafından görülmez. hayatı boyunca birlikte olduğu kadını hiç tanımayan erkekler vardır. kadının bu özelliklerini gören bir erkek kadını terkeder.

iletişimin imkansızlığı

kadın ile erkeğin iletişim kurması imkansızdır. nedeni, iki tür arasında mantıktan kaynaklanan lisan farkıdır.

kadın ile iletişim kurmak erkek için bir oyundan ibarettir. kadın, asla ekeğin sorusuna yanıt vermez. yanıt alamayacağını bilen erkek, ancak oyun kurarak kadınla iletişim kurabilir. erkekler dünyasında kurulan iletişim biçimiyle kadınla iletişim kurulamayacağını bilen akıllı erkek, iletişime teşebbüs etmez. ettiği anda, batmıştır. kadınla kavga yapan hiçbir erkek haklı çıkamaz.

 

görüntü

kadın görüntü ile irtibatlıdır. nasıl göründüğünü merak eder ve nasıl görüntü vermek istiyorsa öyle yaşar.

kadın, kendine bakıyorsa kendi için değildir başkalarına göstermek içindir. Kadın, evini temizliyorsa temizlik olsun için değil başkası öyle görsün içindir. Kadın fotoğraf çektiriyorsa mutlaka başkasına göstermek içindir, kendisi görsün için değildir. Kadın evine televizyon alıyorsa amacı televizyon seyretmek olduğundan değil, başkalarına onu göstermek istediği içindir.

türkiye’de kadınların en şık oyuncaklarından ikisi otomobil ve cep telefonudur. İkisini de kullanmayı bilmeyen kadınların amacı cep telefonuyla iletişim kurmak, otomobiliyle bir yerden bie başka yere gitmek değildir. Onları başkalarına göstermektir. Kadınlar Türkiye’de cep telefonlarını çantalarında taşırlar, telefon çaldığında duymazlar. Arayan olduğunu fark ettiklerinde önemsemezler. Bu durum, onlar için son derece doğaldır. Cep telefonunun en pahalısını, televizyonun en büyüğünü alan kadın aletlerini ele geçirdiğinde rahatlar. Onları kullanmaz. Onlara sahip olmak yeterlidir.

dizi

kadınlar dizi seyrederler. hangi diziyi neden seyrettiklerinin bir önemi yoktur. dizi olsun yeter. kadın, diziyi dizi olduğu için seyreder. kitap okumak için zamanı olmayan kadın, saatlerce dizi seyredebilir. kafasını dinlemektedir. dizinin başının sonunun ve içeriğinin ne olduğunun bir yanıtı dahi yoktur. kadın, diziyi bir yerden izlemeye başlayabilir.

kadın, konuşmadığı zaman dizi seyreder. kadın, konuşulan bir yerde, kendinin bir şey önereceği anı bekler. ne önerdiğinin bir önemi yoktur. başkasını dinleyen kadın sıranın kendine gelmesini beklemektedir. bir kadın bir başkasını dinlemez. bir kadın bir başkasının söylediklerini sadece kullanır.

kadının seyrettiği aslında dizi değildi, bir kurgudur. kadın kurguya bayılır.

gerçek

kadınlara gerçekleri söylemek için sarhoş ya da deli olmak gerekir.

kadınların aşamayacağı acı yoktur.

aşık olunan kadın daima vardır

bu yoksa hayat yoktur.

olay

dün bir rüya gördüm. arada gördüğüm rüyadır. aşık olduğum kadın hemen yanımda. kampüsün bir yerindeyiz. notlar ve kitaplar eksik. bir ara yüzünü yaklaştırıyor. tam hissettiğim bir anda eğiliyor yüzüme. sadece koklamak istiyorum. öp, diyor. yavaşça öpüyorum. sanki yanında biri var. bir başkası mı bilmiyorum. ayakkabılarımın kayıp olduğunu farkediyorum. bir sürüsü içinde benimkileri aramaya başlıyoruz birlikte. benim ayakkabılarımı bildiğini söylüyor. diesel ayakkabılarım. içimden şu geçiyor, bir erkeğin ayakkabılarını bilen erkeği bilir.

aristokrat kadını başka bir formda daha evvel de rüyamda görmüştüm.

Reklamlar

3 Yanıt to “ayakta kalmak yanılsaması kadınlar”

  1. Teşne 13/08/2011 1:44 pm #

    Kadının yalan söylemesi: “Kişi” olabilmiş bir kadın yalan söylemez, gerekli gördüğünde gerçeklerden bahsetmemeyi tercih eder.
    Kadın ruhu: Ancak vasat ve altındaki bir kadın kontrolcü, sahiplenici davranır.
    Kadın seçer, erkek terkeder: Bu tutmaya yakın bir genelleme.
    İletişimin imkânsızlığı: İki cins arasında empati kurma sorunu kesinlikle var.
    Görüntü: Bu, vasat ve altındaki her iki cins için de geçerlidir. Ufak bir farkla kadınların biraz daha biçimci olduğu söylenebilir.
    Dizi: Vasat ve alt…
    Gerçek: Zaaf kullanmaya zaafı olan kadınlar için tehlikelidir. Acı konusunda çoğumuz birer hacıyatmazızdır.

  2. DenizZ Meltem 13/08/2011 6:39 pm #

    Kadınlar genellikle çok sevdikleri bir erkek tarafından terk edildiklerinde, kısa süre içerisinde hayatla erkek arasına bir tampon erkek yerleştirir.

    Erkek ise, terk edildiğinde bekler, uzunca bir süre ayrılık denilen durum formunu inceler ve bir sonuca varır. İllaki ders çıkarır çünkü; zayıf ve korkaktır. Bir sonrakine güç toplarken bir yandan da talihsizce ve gayriihtiyari o kadına benzer kadınlara ilgi duyar.

    Yalanla abartı arasında ince bir çizgi var. Yalan söyleyen kadın kurnaz kadındır ve sürekli erkeğin istediği veya beğendiği insan vasıflarını edinmeye çalışır.Hayatını görsellik üzerine kurmuş kadınların tümü kurnazdır ve şansları daima yâver gider. Yalan bu kadınların vâr olma sebebidir. Binbir yüz edinerek hem erleğe hem de erkeğin çevresine oynar.
    İşte bu tip kadın yamanma kaygısı taşıyan ve kişiliksiz olandır.

    Erkekliğin %90 kaçmaksa, kadınlığın %100’ü kamçılanmaktır sözünü yazalı 3 yıl oldu ve kamçılanan kadın, erkeksi özellikler gösteren, mert, dobra, erkeği her işte cebinden çıkarabilecek meziyetlere sahip olan kadındır. Bu tip de en boktan olanıdır çünkü, hayatı boyunca yalnız kalmaya mahkumdur.
    Oyun yoksa, yalan yoksa, dolap yoksa, görsellik için harcanan saatler yoksa kadın kadın mıdırki? Demi 🙂

  3. Kadın 17/08/2011 7:23 am #

    bütün kadınları tanıdığını ‘sanan’ erkekler biraraya gelse bile böyle bir yazıyı ortaya çıkaramaz.. kadına, kadın ruhuna duyulan nefret mi yoksa aşk mı bu kalemden damlayan..ki bence ikisi de aynı..söylenecek söz çok ama harcamaya gerek yok..

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: