Kitaba yer bulmak, kitabı satın almaktan pahalı!

1 Eki


-Umberto ECO-

Milano’daki bir dairenin metrekare fiyatını göz önünde bulundurdum, bu daire ne tarihi merkezde, ne de işçi mahallelerinde olacaktı. O zaman, bir ölçüde burjuva saygınlığına sahip bir konut için metrekaresine 6000 avro ödemem gerektiği fikrine alışmalıydım, yani elli metrekarelik bir yüzölçümü için 300.000 avro.

Kapıların, pencerelerin yerini ve dairenin “düşey” diyebileceğimiz alanını kaçınılmaz olarak kemirecek öbür unsurların, bir başka deyişle kitap raflarının konmasına elverişli duvarların yerini bu hesaptan düşecek olursam, olsa olsa yirmi beş metrekareyi dikkate alabilirdim gerçekte.

Demek ki, düşey bir metrekare bana 12.000 avroya mal oluyordu.

Altı raflı, en ekonomik olanından bir kütüphane için en düşük fiyatı hesaplayınca, metrekare başına 500 avro yapıyordu.

Bir metrekareden altı rafa, yaklaşık 300 kitap yerleştirebilirdim şüphesiz.

Demek ki her kitabın yeri 40 avroya geliyordu.

Yani fiyatından daha pahalıya.

Sonuç olarak, bana gönderilen her kitap için, gönderen içine aynı tutarda bir çek yazıp koymalıydı.

Daha büyük boyda bir sanat kitabı için, çok daha fazlasını hesaplamak gerekiyor.

Kitaplardan Kurtulabileceğinizi Sanmayın

Eco&Carriére, Can Yayınları, 1. Basım Temmuz 2010

S.267-268

 

Bir Cevap Yazın

