Sağdan Yazı

6 Eki


-Ahmet Haşim-

Yeni bir harf inkılabının birçok kıymeti arasında bir ehemmiyetlisi vardır ki, ancak Avrupa şehirlerinde seyahat etmiş olanlar bilir.

Bir gün Paris’te, hayvanat bahçesinde, maymunlar kafesi karşısında dururken, hatırıma gelen bir şeyi defterime yazayım dedim. Daha ikinci satırı tamamlamadan, etrafımda tabii olmayan bir sessizlik hasıl olduğunu hissettim.

Başımı kaldırdım. Bir de ne göreyim: Herkes maymunları bırakmış, sağdan yazı yazan adama hayretle bakıyor. Hemen defterimi cebime koydum ve çoluk çocuğa tuhaf bir manzara arz etmiş olmaktan mahcup, oradan süratle uzaklaştım.

Bu suretle öğrendim ki, eski yazımızın yazılırken temaşası, bir Avrupalı seyirci kitlesini maymunlardan bile daha fazla eğlendiriyor.

Paris, 1928

Kaynak: Paris, Frankfurt yahut Hiç! / Notos Kitap, 1. Basım, Eylül 2008, S.52-53

Bir Cevap Yazın

