anlatmak..

23 Eki

-Cenk ÖZKÖMÜR-

“kendinden dışarı çıkarak bir şey ele geçiremezsin”
kafka

her şeye rağmen, bazı figürleri sevdim, gerçekten seviyorum, her şeyin, kendin dâhil, sadece bir figür olduğunu kabullendiğinde, iş kolaylaşıyor. hayat.

eve dönüyordum, kapıda karar değiştiriyorum, yürümem lâzım, yağmur hafif hafif yağıyor, epeyi yürüyorum, kulaklık kulağımda, zeki müren dinliyorum, puro bulamıyorum, sigara var, sigara içmek ile öpüşmek arasında bağ kuran bir ben miyim, bilmiyorum, açık bir yer buluyorum, restoran gibi, önünde masalar, kalabalık, yağmur artmıyor, sevimli kız geliyor, garson, bira istiyorum, sigara ve bira, durmadan içiyorum, karnım aç, dört bira içmiş olmalıyım, beş ya da, okuyacak konuşacak hiçbir şey ve kimsesiz, telefonuma notlar alıyorum, sigarayı sevmiyorum, garson süratime şaşırmış olmalı, beethoven çalıyor, arkamdaki kadın bağırmaya başlayınca masadakiler kalkmaya karar veriyor, kadın kocasının omzunu arkadan tutmaya çalışarak beş altı adım kadar ilerliyor, adam dönüp bakmıyor, kadın mini elbisesiyle yere çöküyor, içmeyi sürdürüyorum, motor kullanan bir kız, bana bakarken, motoruyla benim masama çarpıyor, masa sallanıyor, ben kıpırdamıyorum, yüz ifadem de değişmemiş olmalı, kız çok utanıp, hemen kaçıyor, yirmi metre ileride tekrar durup, bana bakıyor, bir müddet daha içiyor, kalkıyorum, ev uzak olmalı, yürürken öyle hissetmiyorum, yol boyunca şarkı söylüyorum, yüksek sesle, sallanarak yürüyorum, dengesiz, eve geliyorum, pek hatırlamıyorum, boşluklar var.
*

alışıp alışmadığımı sormalarında iyi niyet arıyorum artık:  yirmi küsur sene oraya alışamadığımı anladıklarını varsayıyorum. varsaymak, bazen en iyisi.

*

modernleşme, neticede bir look oluyor, görüntü, sadece o, baudrillard ne büyüksün, imaj olduktan sonra, iyi veya kötü olması neyi değiştirir, ne algılanıyor, gerçek mi ayrı, ve de gerçek ne? hay allah.

*

alkol yasak edildiyse eğer, gerçekten, insanın, erkek’in, gerçekleşmesini istememe ile ilgili bir durum olabilir bu. olmalı. kendinden farklı yerde gerçeklikler aramak, kendi kendine konuşmak, ve saire, ayna karşısında konuşurken kendi kendine konuşmuş gibi mi oluyorsun, meselâ.

*

kimse bana yerel hikâyeler anlatmasın, ben en çok ne ile yaşadıysam, kendi gerçeklik algımla, onunla, ona ağlarım, bir ortaklık kurmamıza gerek yok, her şey yolunda.

*

herkesin anlatmak ihtiyacı var, dır, belki de entelektüel’i, bildiğimiz tüm delileri, kafka’yı, proust’u, nietzsche’yi, baudrillard’ı, anlatma istekleri ölçüsünde değerlendirmeli. anlattıklarına göre değerlendiriyoruz. tüm değeri konuştukları ile var, oldu. suskunluklarının kıymeti hiç bilinmeyecek. ne yazık.

2 Yanıt to “anlatmak..”

  1. DenizZ Meltem 23/10/2011 2:39 pm #

    Yüksek kültürlü bir kimsenin günlüğünü okur gibi okudum bu metni. Aynı psikoz haller, aynı düşüncelerin kendi arasında değiş tokuş yaptığı bir zihin. Tez-antitez den nasibini almış, idol isimler ve rahatsız bir bünye. Bu bünyenin gel-gitlerini iyi bilirim, aynı ya da yakınlığımız olduğundan değil; azıcık dokunup empati kurmaktan. Kaçmak yok burada, kabullenmek ile söz almak arasında kalınmış.

    Söz veriyor hayat; ama ister susarak yalnızlıkla, ister konuşarak katlanan mutsuzlukla. Yok olma isteği yok, var olma isteği de. Sadece izliyor yazar, daha çok kendisini ve kendisine bakılan açıyı.

    Hani bazı filmlerde son’u zihninizde belirlersiniz ama son asla sizin belirlediğiniz gibi olmayacaktır. Tam da bu noktada zaten çoktan hiçbir şey elinizde değildir, kabullenmek yerine yeni umutlar beslersiniz, bir dahakine ve inşallah.. Yok öyle olmayacak, kaybetmeyi seviyorsanız; ondan besleniyorsanız bu da bir mutluluk ölçütü sayılabilir.

    Yalnızlığı güçlendirirsek; kalabalıklar azalır, suskunluklar çoğaldıkça konuşmalar anlamsızlaşır. Çok pastel bir tondasınız, bence mutluluğun asıl çizgisini yakalamş ve zirveye ilerliyorsunuz… Ağır bir demlenme süreci ve kabuklardan sıyrılmanın hafifliği. Devam etmeli yazar; sonuna kadar ve arkasına bakmadan…
    Tebrik ediyorum…

  2. Bi Kadın 24/10/2011 9:21 am #

    peki ya anlatmak içinde bir çığlıksa ..

Bir Cevap Yazın

