iyi miyim?..

7 Oca

-Cenk ÖZKÖMÜR-

 

“hakikatte, bir nevi iptidaî narsisizm ki,
ayna diye sadece kadının vücudunu alıyor,
orada aksini biraz bulanık görünce
istikrahla fırlatıp atıyor ve değiştiriyordu.”

ahmet hamdi tanpınar – huzur

 

güzel suâl. nasılsın’dan güzel. iyi miyim, galiba iyiyim..

kafka, “bir kez dibe vurmadan kendi sınırlarımızı bilemeyiz” diyor, haklı gibi görünüyor da, soru şu: dip’e vurduğun ânı nasıl biliyorsun?.. samimi olmak, sıyrılmak, gerçek’leşmek, lâzım..

çok iyi olmak, âdil olmak, dürüst olmak, sâdık olmak, iş değil, onlara göre: hattâ suç. her şey, içsel. iyilik’in, adalet’in, dürüstlük’ün ve sadakât’in değer gördüğü ortamda konuşmalı.

öyle bir ortam var, demedim, şaşırma. başına gelen tüm iyilikler de tüm kötülükler gibi söz dinlememenden kaynaklanıyorsa, problem ne..

olmuyor değil mi, iki lâfımı çekip, bir yere koymaya çalışmak beni, olmuyor.. ne sizden ne onlardan, ne iyi ne kötü, hepsi veya hiçbiri.. bu, bu kadar. hâlbuki, her şeyi o kadar basit yaşamaya çalışıyorum ki, belki o yüzden her şey karmakarışık bir hâl alıyor. bütün’ü görmüyorsunuz, bütün’ün yanlışlığını sezemiyorsunuz: parçalarla probleminiz var.

*

proust’la anlaşamıyoruz. geçmiş’in şimdiki zaman’a el koyması’ndan bahsediyor: anlamıyorum, dönüp dönüp okusam da uzlaşamıyoruz, olmuyor. şimdiki sen olarak geçmiş algın, sana geçmiş zaman’ı gösteriyor, diyorum, iknâ olamıyoruz, karşılıklı. en güzel ilişkiler, tarafların iknâ çabasına girişmedikleri ilişkilerdir.

iki yengeç: sizle olmaz bu iş!

*

gerçek olamayacak bir şey. yaklaşıyorum. bir iki büyük lâf. kendimi ispata girişiyorum: beklenen reaksiyon yok. zekân için bari bir kadın’dan onay bekleme, kadın değil, kimseden bekleme. halt ettik, yine, kadın gidiyor: zizek ne diyor, “en aptal tavşan bile uygun yerini ve rolünü bilir..” insan bilmiyor, sen bilmiyorsun. koş, ne duruyorsun, peşinden git.. koş.

gidiyorum.. parfümünün kokusunu alabiliyorum. bir gölge gibi izliyor onu parfümü. ve topuk seslerini işitiyorum..

topuk sesleri, her zaman etkileyici olan topuk sesleri.. bir yaklaşan olduğu, onun kim olduğunun gizemi, hayâl edilen kadınlar ve akla gelen imgeler, ve saire, bunların hepsi, gelen kişiyi görmekten daha güzel, dir.

hayâl, silüetten; silüet, gerçekten etkileyici, daima!

*

kadın bedenini ayna olarak almak ve oradaki aksinden tiksinmek.. işte bu!

*

büyük lâf etmem için elinizden geleni yapıyorsunuz, bunu seven ben değilim ki, aksine büyük lâf etmeyi seven de etmemi isteyen de sizsiniz, ama eğer olur da tuzağınıza düşer de bunu yaparsam rahatsız oluyorsunuz, rahatsız olmak için istiyorsunuz zaten bunu, rahatsız olacaksınız ki, suçlayacaksınız, suçla rahatla, rahatsız olmanızın nedeni, ettiğim lâfların büyüklüğü değil, size büyük gelmeleri, onları algılayışınız, güvensizliğiniz ve saire, ben bunu anlamıyor muyum sanıyorsunuz, ama bu böyledir: kimine göre, intihar büyük bir cesarettir, kimine göre büyük korkaklık. ikisi de doğru belki, suçu üstlenmek de böyle değil mi: söyleyin, en azından bir süreliğine, suçu üzerine almak, iyi taktik değil mi? empati! sen ne büyük yalansın!

karşındakinin yerine koymak, ne demek.. karşındakinin yerine kendin olarak geçebilmek de neymiş; sen kendi boşluğunu doldur önce.. ayna karşısında rahat mısın? kendi nefesini dinlediğinde ne hissediyorsun? manevîyatını gerçekten doldurduğunu düşünüyor musun?.. orada mısın gerçekten?

ben, iyi miyim.. galiba iyiyim..

2 Yanıt to “iyi miyim?..”

  1. Musa 07/01/2012 10:00 am #

    hep takip ediyorum blogunuzu. çok güzel.
    başarılar.

  2. DenizZ Meltem 09/01/2012 8:15 pm #

    Güzel bir içsellik sörfü… Çıplak ve gerçek…
    Kadın imgelemi yine korkunç!
    Eşcinsel bir adam bile bu denli uzak durmaz heralde kadınlardan 🙂

    Sevgili Cenk Özkömür, hiç değişmediniz….

Bir Cevap Yazın

