Fa

21 Mar

-Rüşdü Paşa-

 

‘ruh aklın karanlık tarafıdır’

peyami safa

garaj’a indim. the arabanın yerinde, kırmızı bir araba duruyor. herşey aynı, rengi başka. kumandaya dokundum. bomba, patlamadı. araba, çalıştı. radyo’yu açtım. hareketli bir müzik, ânlık bir müzik. yalnızca ‘fa’ sesi var, tekrar ediyor. bir gariplik var. bir önemi yok. güzel.

orji sonrası bir durum.

karşıdan karşıya geçmeye çalışan bir kadın gördüm. frene bastım. kadın, tereddüt etti. en iyisini yaptı. tereddüt, kurtarır. arkadaki kornaya bastı. müzik, fa ile bitiyor, fa ile başlıyor, fa ile devam ediyor. müzik, yanlış olmaz.

marx, din eleştirisinin sona erdiğini, haber verdi. peyami safa’ya peyami ismini tevfik fikret, verdi.

nereye gittiğimi geçici olarak hatırlamıyorum. bir yere gidiyorum. yoldayım. motor, çalışıyor. klima, var. müzik, fa fa fa fa.

fa bir sabit. londra, başka sabit. uçak. zarafet. özgürlük. yağmur. mesafe. ölçü. yön. kelime. tarihî bir değiş tokuş.

insanın bütün felâketi, kendi kendine vereceği mânâyı şaşırmasıdır. araba’nın rengini yan aynalardan kontrol ettim. kırmızı, kırmızı gibi değildi. bir bitkinin rengi idi. sarı benzeri kırmızı.

bir kadın, herşeyin enerji olduğunu söyler. ostwald, vardı.

mistisizm alanında hiçbir şey bir diğerine karşıt değil. hiç ve hiç. bütün ve bütün. 19. yüzyılda fizik bilimlerdeki ilerleme ile uçmayı öğreniyoruz. hiçiz. onaylamayan, dışarıda. harici. bilmeyen, henüz sorumlu değil. mistisizm 21. yüzyılda bir zaman işareti’dir.

bir enformasyon devresi. herşey var ve bir şey yok. koşan insan, herşey sahibi olmak imkânına sahip. olmayan şey, mehenk taşı.

bilgi, zevk, sevgi, ve başka şeylerde mehenk yok.

ne söylersiniz? yok işte. peyami’yi arıyorum.

baudrillard: ‘nerede bir tıkanma varsa orada metastaz (çoğalma, yayılma) vardır’.

radyo istasyonunu değiştir düğmesi’ne dokunmuyorum. dokunsam, değişecek. hiç dokunmuyorum.

Bir Yanıt to “Fa”

  1. Ben 07/09/2012 9:10 pm #

    Bayıldım

Bir Yanıt Bırakın

