Çehre

5 Tem

 -Emre DEMİR-

o gün bu gündür ben kar olmak isterim

üstümde gezin ayak bileğinden öpeyim

-cevdet karal- 

Beni ona neyin getirdiğini bilmiyorum. Onunla karşılaşmadık, çarpıştık. Çarpışma anı gelmişti, birikmişti, sağlıklı bir karşılaşmaydı, ikimiz için de iyi oldu.

Ergoutuo, tadımlık içkidir.

Günlerdir güneş görmedim. Güneş şimal-i garbide kaldı. Aşık için en uygun atmosfer, sevgilinin nefes aldığı yerdir. Nefes alan bir sevgilinin varlığını bilmek, şimdilik iyi. Ona sahip olmak, noterlerin işi.

Refik Halid üzerine çalışılmalıdır.

Şimal-i garbide bir ülke var. Bir ülkeden bir iç ülkeye gittiğimde gördüm. O iç ülke, iki şeydir benim için: şemsiye ve şal. Kar’la yağmur altında yürürken karar verdim şalımı ona hediye etmeye. Ne güzel boynu vardı. Bir kadın boyundan ibaret olabilir. Son iki günde yaşadıklarımız bir oyundan ibaret olabilir. Bu kadının boynu hakkında, enine boyuna yazılabilir.

Nebil bey’in beklediği kızıl saçlı çilli kadın gerçektir.

Özledim dediğin zaman, dönmeni bekliyorlar. insan niye özler? Uzakta olduğu için mi? Değil; uzaktan güzel görünür yanında olmayan. Uzaklık, kabahatlerin artık seçilemediği bir noktadan sonra başlar.

uzakta kalanlar için istanbul’un kaldırımları bozuk değildir.

Bu, ilk kez oluyor. ilk kez, birine kendimi eşitleyerek aşık oluyorum. Köpekleşmeden. Ona baktıkça, onun da bana ihtiyacı olduğunu görüyorum. Onu sevdikçe, beni seviyor gibi. Ben bu çehreyi bir yerden tanıyorum. Dünyadaki bütün güzelliklerin tecelligahı olan bu çehreyi. Tanıdık gelen kaşı, gözü, burnu değil; çehrede tecelli eden hakikat.

Can sıkıntısının da bir sesi vardır.

Ona baktıkça, ona dönüşüyorum. Ey sevgili diyorum, Augustinus’a uzanarak, seni bileyim, kendimi bileyim! Sana dönüşeyim, sana dönüştükçe kendimi bulayım. Van gogh’un ayçiçekleri gibi. Bu çehreyi, hakikat için bir referans noktası alıyorum. Artık bütün bir yaşamı bu merkezden doğrulayabilirim. Yaşamak için yegane ölçüt, sevgilinin yüzüdür.

Her insan, kendi Kabe’sini bulmalıdır.

Bir Cevap Yazın

